The Jungle

2 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Leuk dat jullie mijn blog weer willen lezen over onze avonturen in Zuid-Azie. Chiang Mai staat bekend om zijn leuke Jungle trekkingen dus hier wouden wij ook graag aan mee doen. Wij hadden bij ons hostel een jungle tocht van 3 dagen geboekt dus dat betekend 2 nachten in de jungle slapen. Bij deze excursie stond bij dat we een beetje moesten wandelen, olifanten voeren en mee badderen, een vlindertuin en raften. Al met al klonk dat als een super jungle tocht. Ik vroeg nog wel of het niet te zwaar wandelen was want ik heb geen conditie, ze zei nee het is allemaal goed te doen. We hadden onze was ook bij het hostel afgegeven zodat hun dit konden wassen voor de jungle tocht zodat we schone kleren hadden. We hadden de tocht geboekt en vroegen wanneer onze kleren eigenlijk schoon zouden zijn. (We hadden dit al 2 dagen voor de jungle tocht ingeleverd). Ze zei dat de kleren pas morgen avond schoon waren en dan zijn we dus al in de jungle. Wij balen want we hadden allebei nog 1 setje kleren. Dus we liepen naar de avondmarkt van Chiang Mai om daar nog een setje kleren in te slaan zodat we 2 setjes mee zouden nemen. Wat een leuke avondmarkt! Je hebt hier hele lekkere etenskraampjes en een hele leuke sfeer met Live Muziek en we waren geslaagd. De wekker ging vroeg en we werden opgehaald met een omgebouwde pick up en werden we naar de jungle gebracht. We waren met een Pools stel en een Duits stel. Als eerst gingen we naar de vlindertuin. Dit viel een beetje tegen. We konden net zo goed naar Emmen gaan naar Wildland want daar hadden ze nog een grotere vlindertuin. Gelukkig duurde dit maar een kwartier en ging onze tocht weer verder naar de jungle. Hier kregen we onze lunch en kwam er nog een Engels stel bij en een Canadees meisje. We hadden dus in totaal 9 personen in onze groep en allemaal verschillende nationaliteiten en allemaal van onze leeftijd. We maakte ook kennis met onze gids Chat een 48 jaar oude man. Hele leuke kerel. We begonnen onze eerste wandeling naar de waterval. Hier konden we als een glijbaan van de stenen afroetsjen in het diepe water. Iedereen maakte hier gebruik van en was echt heel gaaf. Toen gingen we verder wandelen naar een Thaise lokale stam waar we die avond gingen slapen. Onze gids Chat wees het ook al aan, zijn vinger wees ergens boven op een berg. Ik hoopte dat ik het verkeerd begreep. Nee hoor het was geen grapje. 2 uur lang liepen we met de groep steil omhoog, het was echt heel zwaar en heet. En ik dacht bij mezelf heb ik hier nou geld voor betaald? Gijs had er iets minder moeite mee en die rende af en toe stoer voor op en riep naar mij gaat het Jamy? Ik kon hier natuurlijk niet omlachen want deze tocht deed ik met bloed, zweet en tranen. Maar ik liet me niet kennen en heb het gewoon gedaan!! Onze gids had er ook moeite mee en die deed dit 2 keer per week. Hij liep achteraan. Uiteindelijk waren we bij onze slaapplaats aangekomen. Een houtenhutje met een prachtig uitzicht. Hier kwamen we even bij en kletsten we gezellig wat af met z`n allen. Het werd ook wel wat kouder en met het zweet op je koelde je best wel af dus ik dacht even lekker een warme douche nemen dan zijn we weer lekker schoon. Nou laat dat warme maar weg. Ijskoud water en de wc's waren gaten in de grond. We zijn natuurlijk in de jungle! We hadden best wel honger gekregen en toen kwam onze gids aan met het eten. Uiteraard weer rijst met iets heel lekkers erbij. Het was warme komkommer met kip. Maar het smaakte voortreffelijk. Na het eten had onze gids nog wat spelletjes en waren we lekker gezellig aan het kletsen met iedereen. Tja als je geen Wifi hebt moet je ineens gezellig doen he? Haha. We gingen slapen en we sliepen met ze negenen in het houte hutje met klamboes over je heen. Gijs en ik sliepen samen onder 1 klamboe. Het was wel wennen om ineens met 9 personen op een kamer te liggen. De dekens, matrassen en kussens zagen er niet heel schoon uit maar je moet op dat moment gewoon een knop omzetten. We werden alweer vroeg wakker en kregen van onze gids een lekker onbijtje. Toast met ei, thee en koffie. Nadat we de tassen weer hadden ingepakt gingen we weer verder. Wat je omhoog hebt gelopen moet je natuurlijk ook weer naar beneden. Ik weet niet wat ik zwaarder vond naar boven of naar beneden. Het was steil naar beneden en er waren ook allemaal los liggende stenen. Mijn benen begonnen ook te trillen omdat je steeds moest klimmen. Uiteindelijk waren we weer bij een waterval gekomen waar we lekker konden badderen en toen ging onze tocht verder naar de volgende overnachtingsplek. We kregen tussen door ook weer een lunch met verse ananas en watermeloen en uiteraard weer rijst. Deze plek was bij het olifantenkamp. Wat een prachtbeesten! Ze voelen ook heel apart aan. We gaven de olifanten wat te eten en liepen met de beesten naar de rivier waar ze lekker konden badderen en wij ze nat konden maken. Na de olifanten moest helaas de groep weer splitsen wij bleven alleen over met het Poolse stel. En de andere gingen raften en terug naar hun hostels. Omdat het er voor hun alweer op zat. Dit vond ik erg jammer want we hadden een hele leuke groep en nu waren we nog maar met z'n vieren op het hele kamp.. De gids vroeg of we mee gingen vissen. We moesten eerst opzoek naar aas. Dus we gingen naar een modderpoel waar die lekker met zijn hadden en voeten in ging op zoek naar wormen. Wij stonden er naar te kijken haha. Uiteindelijk hadden we genoeg wormen en andere insecten zodat we konden beginnen. Met een zelfgemaakte hengel gingen we aan de slag. Tussen het vissen door zagen we ook de olifanten die weer naar de jungle gebracht werden. Waar ze weer konden relaxen en in de ochtend werden ze weer opgehaald. Ik had geen geduld meer voor het vissen dus ging weer lekker relaxen bij het kamp en nam ik ook een heerlijke douche. (Dat heerlijk douchen was sarcastisch). Toen kwam Gijs terug met een visje die ze gevangen hadden. De gids ging hem klaarmaken en het was echt een heerlijk visje. Uiteraard kregen we ook weer rijst erbij ggeserveerd en een lekkere curry. De dag liep ten einde en er werd nog een kampvuur voor ons aangemaakt. De Polen gingen naar bed. Gijs en ik zaten dus heerlijk nog even bij het kampvuur en de gids kwam er ook nog bij zitten. Hij haalde nog ergens bananen vandaan en die gingen we roosteren. Was echt heerlijk. Volgens mij was die ook een beetje dronken want hij had het over dat die shotjes had genomen. Jammer dat die ons niet had uitgenodigd haha.  En toen zat de dag er weer op en gingen we weer lekker slapen in ons bamboe hutje. We werden weer wakker en pakten weer onze tassen in en kregen als ontbijt weer toast met jam en ei. Heerlijk! We realiseerden wel dat dit onze laatste dag alweer was. We hadden wel weer zin in een warme douche maar voor de rest gingen we de rust, kalmte en de prachtige omgeving wel missen. We gingen weer een stukje lopen en kwamen bij onze laatste activiteit van de excursie. Het raften! Omdat het regenseizoen over was zaten er in de rivier zelf niet veel watervallen en stroom versnellingen. Op het begin ging het er wel ruig aan toe met af en toe rotsen. We zaten met een gids en het Poolse stelletje in de boot. Gijs en ik zaten aan 1 kant en het Poolse stelletje aan de andere. Maar wij waren zo goed en sterk dat ik de Poolse jongen moest helpen. En ik verwisselde van plek met het Poolse meisje. Gijs viel nog een keer bijna uit de boot maar kon zich zelf nog net omhoog trekken met zijn voeten.Op het einde moesten we nog een beetje peddelen en we kwamen uit bij een restaurantje waar we lunch kregen. Weer rijst haha. En daar werden we weer opgehaald met de omgebouwde pick up en werden we weer naar het hostel gereden. We moesten helaas weer afscheid nemen van Chat en vonden deze 3 dagen echt geweldig!!

Ik schrijf snel weer over de stadjes die we na de jungle bezocht hebben!
Leuk dat jullie weer mijn blog gelezen hebben!

1. Opa en oma:
    3 december 2017
    Wat een verhaal misschien heb je onderhand trek in een aardappel?? Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben en zulke mooie verhalen schrijven zodat je het niet vergeet.
    Opa en Oma dikke kus