De eerste dagen

21 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Daar ben ik weer!

We hebben onze eerste 4 nachten in Ayutthaya doorgebracht in het hostel Baan are Gong. Echt een super hostel. (Bedankt voor de tip Claudia en Bjorn). Hele vriendelijke mensen en een super locatie.

De bezienswaardigheden in de stad waren prachtig. Hele mooie ruines. We hebben de eerste dag de verste bezocht met een Tuk Tuk. Wat een ervaring, het leek net de set van Indiana Jones. De tweede dag hebben we een fiets gehuurd voor 50 baht (omgerekend ongeveer 1,30 euro) en zijn we de stad gaan bezichtigen. Erg heet maar goed te doen en een hele vrije manier om alles te zien. We moesten wel wennen dat we in eens links moesten fietsen inplaats van rechts, hier kwamen we achter na wat getoeter. De andere 2 dagen hebben we lekker gerelaxed. Het leek ons ook leuk om de markt te bezoeken die dicht bij ons hostel was dus we besloten dit te doen. De markt begon eerst buiten daar hadden we het nog naar ons zin en op een gegeven moment was het binnen. Wij toeristen moeten natuurlijk alles zien en besloten om natuurlijk ook naar binnen te gaan. Hier lag gedroogd varkensvlees en dode vis wachtend om gekocht te worden (zonder koeling). Nou je begrijpt wel wat een stank dit geeft. Ik kokhalsend de uitgang vinden totdat Gijs tegen mij zegt "Ik ben blij dat je dat niet gezien hebt". Liepen er dus allemaal ratten. Ik was heel blij totdat we eindelijk weer buiten waren.

Onze volgende stop is Chiang Mai. We wouden graag de nachttrein van Ayutthyaya naar Chiang Mai pakken zodat we in de slaapcabines konden slapen. Deze was helaas al uitverkocht en hadden we pas om 23.50 uur een trein met normale plaatsen naar Chiang Mai. We hebben ongeveer al 3 uur van tevoren op het treinstation gezeten omdat we natuurlijk geen verblijfsplek meer hadden. Dit was niet zo erg en we hebben gewoon een film gekeken en met andere backpackers gepraat. Dit was gelukkig erg goed te doen en deze trein rit duurde 12 uur. We hebben veel kunnen slapen. De ramen van de trein stonden open voor veel frisse lucht en de ventilatoren boven ons deden ook goed hun werk dus we hebben het niet warm gehad.

Uiteindelijk waren we om 12.00 uur in Chiang Mai en zijn we naar ons Hostel gegaan. Hele vriendelijke mensen die ons overal bij willen helpen. Een erg fijn gevoel. Ook een prima kamer. We zitten midden in het centrum en hier zijn ook veel markten. We besloten de eerste dag de markt van Chiang Mai uit te testen. Deze stonk gelukkig niet en er waren heel veel leuke dingen te koop. De dagen vliegen om. De eerste nacht hadden we alleen heel veel last van insecten. Veel sprinkhanen en kleine vliegjes op het bed... Zo smerig. We hebben onze eigen klamboe mee maar kunnen die helaas niet ophangen op de kamer. Gelukkig beschermt Gijs mij.

De tweede dag in Chiang Mai zijn we de tempels gaan bezoeken en in de avond hebben we de Night Market bezocht.

Morgen staat er een Jungle trekking van 2 nachten op het programma. We zijn erg benieuwd en hebben er heel veel zin in. We laten het jullie natuurlijk weer weten hoe het is geweest.

Weer bedankt voor het lezen en tot snel weer.