Let’s go!

16 november 2017 - Ayutthaya, Thailand

Na een traan en een dikke knuffel onze familie gedag hebben gezegd, is onze reis  begonnen. We hebben onze backpacks afgegeven en zitten bij onze gate.
Op heb bord staat dat we een uur vertraging hebben.. Lekker begin van de reis en vooral als je maar 1 uur overstap hebt op de luchthaven van Moskou waar we eerst heen vliegen. Uit eindelijk na 1 uur en 3 kwartier vertraging vertrekt het vliegtuig naar Moskou. Aangekomen op het vliegveld naar Moskou komen we meerdere mensen tegen die ook hun vlucht gemist hebben en lopen we samen naar een Transferkantoor. Hier kunnen ze onze gemiste vlucht omboeken naar een vlucht die 1 uur later vertrekt (YESS). Met de andere backpackers lopen we naar de juiste gate toe en delen we onze plannen zodra we op bestemming zijn. (Leuk om te horen wat de andere van plan zijn). Nou eindelijk zitten we in het vliegtuig waar we 8 uur en 30 minuten in mogen zitten. Super groot vliegtuig en we kunnen gewoon films kijken! Ideaal. Een minpuntje is de Russische jongen waar ik naast moet zitten. Hij vertelt dat die een gebitsoperatie gaat doen in Bangkok en dat die hiervoor heel zenuwachtig is en daarom Whiskey bij zich heeft op de zenuwen te onderdrukken. (Oh no....). Tijdens de reis blijft die maar tegen mij praten en stinkt die heel erg naar de drank.. EN DIT 8 EN EEN HALF UUR LANG. Een vrouw voor mij vond het ook nog leuk om de stoel naar achter te doen. Dus top reis. Gijs zat heerlijk en wou uiteraard niet met mij ruilen. De piloot zet de landing in en we zijn op Bangkok om 12.00 uur lokale tijd. We drinken lekker op het gemak een koffie en nemen de trein naar Koh Shit. (Onze eindbestemming voor deze dag wordt namelijk Ayuttaya, we willen de drukte van Bangkok gelijk uit). Hier moeten we de bus pakken en zitten in een hele gave openbare bus. Hier komen we in gesprek met een meneer omdat we niet weten waar we er nou precies uit moeten voor Ayuttaya. De meneer vertelt bij een paar stops verder dat we er hier uit moeten. Het leek een beetje vreemd maar ja we zijn toeristen en weten natuurlijk niet waar we heen moeten. De meneer brengt ons naar een bus bedrijf en moeten hier een klein busje nemen. Dit doen we uiteraard en hij zegt dat we voor 3 personen moeten betalen omdat we de backpacks op 1 stoel gelegd hebben. Dit doen we natuurlijk niet en leggen de backpacks op onze schoten. Uiteindelijk haalt een vrouw ons op uit het busje en zegt dat we in Ayuttaya zijn. Ze vraagt waar we heen moeten en wij zeggen de naam van ons hostel. Ze zegt dat dit nog wel 2 uur lopen is. Zij heeft nog wel een auto en kan ons brengen.. Natuurlijk wel tegen een betaling. Het regende en waren kapot dus hadden geen keus. Dit maar gedaan en we waren eindelijk bij ons hostel. Eerste dag dus eigenlijk al opgelicht hahaha.

Super hostel. Lekker een airco en hier hebben we een paar uurtjes geslapen en toen heerlijk gaan eten. In dit hostel hebben we 4 nachten dus dat wordt heerlijk genieten.

1. Jacob:
    16 november 2017
    Mooi dat jullie er zijn 🤗
  2. Inge:
    16 november 2017
    Fijn dar jullie er zijn en nu lekker genieten xoxox
  3. Edwin &Trian:
    16 november 2017
    Leuk verhaal! Nu genieten...laat je geen oor aan naaien😂 liefs van het thuisfront💝
  4. Angelika en Erik:
    17 november 2017
    Opgelicht! Dat gebeurt jullie, vast niet meer. Geniet!